• Edizioni di altri A.A.:
  • 2021/2022
  • 2022/2023

  • Lingua Insegnamento:
    inglese/italiano 
  • Testi di riferimento:
    Layard, Lesson from a new science: Happiness Economics 
  • Obiettivi formativi:
    At the end of this course, students are expected to:
    - describe and explain the historical perspective of economists on well-being and welfare;
    - explain, defend, and critique the subjective well-being literature, specifically taking into account the effects of income and employment on individuals’ perceived well-being;
    - compare and contrast proposed measurement tools for well-being, including the methodological views that underlie these instruments. 
  • Metodi didattici:
    lectures and presentations 
  • Modalità di verifica dell'apprendimento:
    the written and oral exam 
  • Sostenibilità:
     

l'economia della felicità
il paradosso di Easterlin
le determinanti del benessere
capitale sociale
beni relazionali

- The historical evolution of happiness economics;
- The Easterlin paradox;
- the subjective and objective wellbeing;
- money and happiness;
- Happiness or gap?;
- the determinants of wellbeing;
- Social capital and relation goods

Avvisi

Nessun avviso in evidenza

Documenti

Nessun documento in evidenza

Scopri cosa vuol dire essere dell'Ud'A

SEDE DI CHIETI
Via dei Vestini,31
Centralino 0871.3551

SEDE DI PESCARA
Viale Pindaro,42
Centralino 085.45371

email: info@unich.it
PEC: ateneo@pec.unich.it
Partita IVA 01335970693

icona Facebook   icona Twitter

icona Youtube   icona Instagram